Säsongen 2023
2023-11-20 08:49

Kovlands IF:s F13/14 sammanfattar en strålande säsong.

F13/14 har haft 13 glada och entusiastiska spelare i år. Det blev en lång säsong som påbörjades någonstans efter nyår med inomhusträning i gympasalen och avslutades i höstrusk och lera nere på Surån.

2023 gjorde vi premiär i seriespelet. Och vilken debut!

Vi vann alla matcher utom en innan sommaruppehållet.

Över förväntan gick det också när vi spelade cup, Lilla VM i Matfors. Vilka enorma kämpainsatser vi fick se då.

Vi har spelat ihop oss som lag, vi har testat olika positioner, spelformer och spelupplägg och vi har passat, drivit och övat, tränat och spelat och sprungit fort och vad vi än har gjort har alla velat göra mer. Så 2024 tänker vi helt enkelt göra lite mer av allt.

Genom Anna

Säsongen 20232023-11-20 08:49