Kan du också göra ett handtag? Gå med i vår WhatsAppgrupp "Klubbstugebygget"
Kovlands Idrottsförening
Innebandy

Kovlands IFs innebandylek. Måndagar 17.00
2023-02-20 15:24

Kom på måndag! Det blir kul! Vi är ett glatt gäng som lirar innebandy varje måndag i Vallens skolas gympasal. Åldern varierar från 4 till 9 år. Så länge man vill spela innebandy är man välkommen.

Vi börjar alltid med en rejäl uppvärmning som innehåller både rörlighet, koordination och motorik. Steg för steg riktar vi fokus mot just innebandy då träningsgruppen blir mer erfaren av sporten.

Efter uppvärmningen delas barnen upp i nivåanpasade åldersgrupper. Syftet med det är att individanpassa innebandyn så att det ska vara lätt att börja spela och lätt att utvecklas vidare.

Vi tränar teknik med boll, passningar och smålagsspel.

Målsättningen är att barnen alltid ska vara i rörelse med så lite stillastånde som möjligt. Därför jobbar vi med många övningsstationer. På detta sätt undviks t.ex avbytare under stationen "Match".

Vi har ordnat med materiel i form av målvaktsutrustning, bollar och koner. Det enda du behöver är klubba och ett par bra inomhusskor.

För löpande information besök vår FB-grupp.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
Kovlands IF, 08/04 08:12