Kovland? Varför då?
2023-02-23 14:12

Är ni en nyinflyttad barnfamilj i Kovland? Eller sitter ni på Hemnet och har Kovland som alternatriv för nedslagandet av bopålar?
Då har vi lite grundinformation till er. Här kan du se alla våra sektioner, lag och idrottsaktiviteter.

Kovlands IF är en rik förening på idrottsliga aktiviteter för barn och ungdomar.
För barn 0-5 år har vi mellan augusti och maj barngymnastik varje torsdag 17.30. Se Facebook-gruppen för löpande information.

Skidskolan är för barn 0-6 år och hålls på tisdagar under vintern så länge vi har åkbara skidspår. Barn och ungdomar i högre åldrar har tre olika träningsgrupper.
Orienteringstränign finns i alla steg från minsta knatte till erfaren senior. Se Facebook-gruppen för löpande information och kontakt med både skidor och orientering.

Fotbollsskolan är för barn från 5 till 7 år och startar första onsdagen i maj varje år. Se Facebook-gruppen för löpande information.

Vi har också ungdomslag i fotboll för både killar och tjejer från 8 år.
Vi har också seniorlag för både damer och herrar. Vill du damma av skorna och börja spela fotboll? Se respektive lags sida för informaiton.

Innebandy är Kovlands IFs färskaste idrottsliga tillskott. Just nu har vi aktivitet på måndagar för barn mellan 4 och 9 år.

Vi har en friidrottsanläggning men just nu tyvärr ingen verksamhet. Har du intresse i att starta barn och ungdomsträning inom friidrott? Då har du här världens chans. Kontakta vår styrelse.

KIF Fotbollsskola 20242024-04-06 18:46
Hur kommer det se ut?2023-10-25 14:21