Medlems- och träningsavgifter i Kovlands IF

Alla aktiva ska vara medlem i Kovlands IF. Som aktiv medlem i Kovlands IF betalar du medlemsavgift, träningsavgift och gör arbetspass på föreningens evenemang. För Fotbollsskolan och Skidskolan är arbetspass frivilligt men det är fritt fram att upptäcka föreningens olika evenemang ändå genom att skriva upp sig på något enstaka pass.

Medlemsavgiften är 2023 och 2024 enligt följande;

Junior: 150 kr - t.o.m. det år man fyller 17 år

Senior: 200 kr - från det år man fyller 18 år

Familj: 400 kr - gäller personer bosatta på samma adress.

Vill du bli medlem i KIF?

Klicka på länken:

BLI KIF-MEDLEM

Eller maila nedan information till kansli@kovlandsif.se

Personnummer, adress, mail och telefon.

Om ni är en familj så skriv då också med nedan:

- Vilka familjemedlemmar som ska vara med och pers.nr. och telefon/mail till dem

- Målsman/Målsmän (om medlemmen är barn)

Ladda också ner medlemsappen: Sportsadmin för att få meddelanden och annan information.

Varje idrottssektion har sen en träningsavgift;

Fotboll:

Fotbollsskolan - 100 kr per säsong.

Alla övriga spelare - 500 kr per säsong.

Skidor/Orientering:

Lämlarna (skidskolan) 150 kr per säsong.

Vesslorna (yngsta träningsgruppen) - 300 kr per säsong.

Rävarna (Mellan träningsgruppen) - 300 kr per säsong.

Vargarna (Äldsta träningsgruppen) - 300 kr per säsong.

De antal arbetspass du ska göra under ett medlemsår är enligt följande;

- Ett aktivt barn/ungdom = Tre arbetspass

- Två eller fler aktiva barn/ungdomar = Sex arbetspass

- Ledare/Tränare i Fotboll/Friidrott = Förberedelser och arbetspass på Ånäscupen

- Ledare/Tränare i Skidor/Orientering = Förberedelser och arbetspass på Kovlandsloppet

(Målet är att samtliga arbetspass ska bemannas och däröver ska ledare entledigas arbetspass i den mån det är möjligt, bortsett från Ånäscupen och Kovlandsloppet. Ledare i föreningen ska därför önska tre pass för att säkerställa att de har möjlighet att arbeta de pass de eventuellt behöver tilldelas.)

- Seniorlag = Domare på Ånäscupen, parkering Midsommar och Julmarknad

Inför varje evenemangsår har Kovland IFs medlemmar möjlighet att önska vilka evenemang de helst vill arbeta på. Därefter tilldelas man automatiskt pass för sig eller sitt/sina aktiva barn. När arbetspasslistan är klar är det fritt fram att byta mellan varandra om det visar sig att dag och tid för arbetspasset inte passar.

Observera att oavsett om du eller ditt/ert barn/ungdom slutar under pågående säsong ska arbetspassen du/ni blivit tilldelad genomföras. Dvs - spelar du eller ditt barn/ungdom exempelvis fotboll en halv säsong och du/ni har ett pass på julmarknaden så ska detta arbetspass genomföras. Detta gäller för alla sektioner.

När 1 pass blir värt 2 pass

Pass med extra ansvar på Torsdagsdansen - När du väljer/önskar ett pass med extra ansvar, även kallad "Kvällsansvarig" på torsdagsdansen innebär detta att jobba fler timmar och ta ett mer övergripande ansvar enligt en arbetsbeskrivning som finns. Varje Torsdagsdans har en kvällsansvarig.
Midsommar -  De som kan tänka sig att avvara sill-lunchen och göra ett pass på midsommar är guld värda och tillgodoräknar sig ytterligare ett pass som genomfört.

Du/ni kan önska sex stycken arbetspass på varje formulär. Därefter gör vi vårt bästa att pussla ihop arbetspasslistorna efter era önskemål och tilldelar er det totala antal pass er familj ska ha.

Nu är sammanställningen av arbetspass säsongen 2024 färdig och finns i detta excel:

Arbetslista för evenemangssommaren 2024.xlsx

Vi i Kovlands IF vill också passa på att tacka dig för ditt engagemang. Utan föräldrar, nära anhöriga och alla ideella hjältar är föreningen ingenting. Det är vi, tillsammans, som gör idrottandet möjligt för våra aktiva barn och ungdomar. Så STORT tack!